مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دبیر اتحادیه چرم در گفت‌وگو با ایلنا:

ایلنا: در نشست ارزیابی خلل ها اتحادیه چرم طبیعی و تصنعی و اثاثیه کفش که در محل خبرگزاری ایلنا برگزار شد، دبیر این اتحادیه گفت: در شرای ما به دنبال حمایت از کارگر و اشتغال‌زایی هستیم می بایست کارآفرینان خیر داشته باشیم . 
به گزارش خبر نگار اقتصادی ایلنا، فرزان مهاجر ادامه داد: ما در زمینه چرم طبیعی سرزمین با سابقه‌ای هستیم و از دیر باز این محصول ها را به کشورهای متعدد صادر می‌کردیم البته روز جاری با دقت به بی حرکتی نیاز به حمایت دولت داریم .

وی ادامه داد: در درحال حاضر حاضر در بازار چرم به چهره نیم‌ساخت از مرز و بوم خارج میگردد و در نهایت پس از تبدیل با ارزش سه‌ برابری به مرز و بوم برمی‌گردد . این در حالی می‌باشد که تمام دردسرها و آلودگی‌های زیست‌محیطی آن در میهن رخ می گیرد . اما ارزش افزوده آن متعلق به کشورهایی نظیر ترکیه و ایتالیا است .
مهاجر تصریح کرد: موقعیت در کشور به شکلی شده هست که تولیدکننده چرم ترجیح می دهد کالای خود را صادر کند تا به مشتری اهل ایران بدهد زیرا در چهره فروش کالای خویش به تولیدکننده اهل ایران بدون چاره می‌باشد آنالیز ۲۰ ماهه بگیرد اما تولیدکننده چرم برای این که مشکل سرمایه در گردش خود را حل کند حاضر میشود کالای خویش را با قیمتی پایین‌تر به رخ نقدی صادر کند .
او با اشاره به صنعت چرم ترکیه گفت: ترکیه در ۱۰ سال اخیر در موضوع چرم صادرات خیر و خوبی داشته میباشد البته از دو سال پیش مبتلا بی حرکتی گردیده می باشد . بر همین شالوده وزارت صنعت ترکیه اعلام کرده میباشد که حاضر هست تا ۵۰ درصد وام بدون منفعت برای به روز کردن ماشین‌آلات به واحدهای تولیدی خویش پرداخت کند . این در حالی می باشد که نصب یک خط بدون نقص اتومبیل چرم‌سازی ۲۰ میلیارد تومان هزینه داراست و در مرزو بوم دولت و بانک‌ها برای نصب این ماشین‌آلات حمایت نمی‌کنند .
وی با اشاره به مشکلات گمرکی این صنعت گفت: مواد شیمیایی لازم برای ایجاد چرم در مرزو بوم ساخت میگردد البته از کیفیت ضروری برخوردار نمی‌باشد و برای همین در‌صورتی‌که ما میخواهیم کالای صادراتی داشته باشیم بدون چاره هستیم این مواد را از خارج وارد کنیم که تعرفه آن ۲۵ درصد است . این در حالی می‌باشد که کالای ما بیش از چهار ماه در گمرک می ماند و منجر می‌شود ما از بازار عقب بمانیم . به طور کلی گروه این عوامل منجر شده که در سه سال اخیر مقدار ساخت چرم سرزمین کاهش داشته باشد و حالا ۷۰ درصد ظرفیت ساخت چرم در سرزمین خالی هست .
دبیر اتحادیه چرم طبیعی و مصنوعی و اسباب کفش در نقطه پایان به هزینه های مازاد در این صنف اشاره کرد و گفت: خواب مواد اول در گمرک عدم به روز بودن ماشین آلات و معضلات بانکی منجر گردیده که امرزو مصرف کننده ۴۰ درصد هزینه مازاد پرداخت کند .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده